Taisteluni

Kirjoittaminen on minulle hankalaa – olen kai aiemminkin sen maininnut. Se on hyvin subjektiivinen asia; joillekin se on helppoa niin, että tekstiä tulee edes pahemmin yrittämättä. Kun vain asettuu koneen äärelle, syntyy lähes valmista ja kaikki tuntuu helpolta.

Minulle kirjoittaminen on aina ollut työlästä. Toki joskus palaset loksahtavat kohdalleen eikä tekstiä tarvitse liiaksi puskea, mutta yleensä kirjoittaessani hiki virtaa ja pää jumittaa kummallisiin asioihin. Kadotan ajantajun ja olemassaolon. Olen pikkutarkka perfektionisti, asioiden ja ajatusten pyörittelijä. Pidän tekstin viilaamisesta loppuun asti – se ei tunnu tulevan koskaan tarpeeksi valmiiksi, on vain osattava jättää se silleen kun hiominen alkaa saada huvittavia mittasuhteita ja pyöriä ympyrää.

Olen keskellä proosaprojektia, ilmeisesti ikuista sellaista. Voin vain haaveksia ja kuvitella sitä euforian tunnetta, jos se joskus valmistuisi ja kykenisin erkaantumaan siitä.

 

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s