9.-10.8.2012

Isot bileet, niin sanotusti. Olympialaiset. Pidän kyllä urheilusta; jalkapallo, jääkiekko ja nyrkkeily ovat lähellä sydäntäni; snooker ja shakki mielenkiintoisia ja upeita lajeja (mutta ovatko ne urheilua, vai pelejä?).

Lontoossa urheillaan, ja muutamista Ylen inserteistä olen aistinut kaupungissa olevaa tunnelmaa, hienoa sellaista.

Olen katsonut televisiosta vain yleisurheilua. Niiden perinteikkyys kiehtoo minua, siinä kilpaillaan tuloksissa – tyylillä ei ole merkitystä, jos voitat. En voi ymmärtää miten joku taekwondo, tai beach volley, tai uimahypyt, tai kouluratsastus voi olla olympialaji. Noh, asia ei lopultakaan minulle kuulu, eikä kiinnosta – en seuraa em. lajeja.

Sen sijaan olen iloinen Criminal Minds -televisiosarjasta, sen kuudennesta tuotantokaudesta, jota vaimoni kanssa tuijotamme jakson tai kaksi kerrallaan. Nautimme lounaan sarjamurhaajia jahtaamalla. Naiivi sarja, sopivan helppoa pastan oheen nieltäväksi.

Syksy tulee hiljalleen. Se tarkoittaa sitä, että omat olympialaiseni lukemisen suhteen alkavat. Kesäisin luen yleensä vain kevyempää kirjallisuutta, mutta syksy tuo tullessaan romaanitaidetta ja runoutta.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s