Wien ja Desselbrunn

Minullahan on Desselbrunn, olin aina ajatellut, en tarvitse Wienin-asuntoa, minähän asun Madridissa eikä minulla ole aikeita palata Wieniin, ei ikipäivänä, näin olin aina ajatellut, mutta sitten näin kaikki kammottavat ostajannaamat, jotka karkottivat mielestäni ajatuksen Wienin-asunnon myymisestä. Ja onhan asia loppujen lopuksi niinkin, ajattelin, ettei Desselbrunn pitkän päälle riitä, yksi jalka Wienissä ja toinen Desselbrunnissa on parempi ratkaisu kuin pelkkä Desselbrunn ja ajattelin, että en itse asiassa enää palaisi Desselbrunniinkaan, mutta Desselbrunniakaan en kyllä myisi. En myy Wienin-asuntoa enkä Desselbrunnia, luovun Wienin-asunnosta, josta olen jo luopunutkin, niin kuin luovun Desselbrunnista ja olen jo luopunutkin, mutta en myy sen enempää Wieniä kuin Desselbrunniakaan, minä ajattelin, sillä minun ei tarvitse. Ollakseni rehellinen minulla itse asiassa on juuri sen verran säästöjä, että minun ei todellakaan tarvitse myydä sen enempää Desselbrunnia kuin Wieniäkään, ei tarvitse myydä yhtään mitään. Jos myyn, olen idiootti, ajattelin. Nyt minulla on Wien ja minulla on Desselbrunn, vaikka en käytä sen enempää Wieniä kuin Desselbrunniakaan, minä ajattelin, mutta takaporttina minulla on Wien ja Desselbrunn ja sitä kautta itsenäisyyteni on paljon suurempi kuin jos minulla ei olisi Wieniä tai Desselbrunnia, tai ei olisi Wieniä eikä Desselbrunnia, ajattelin.

– Thomas Bernhard, Haaskio (suom. Tarja Roinila)

Keskimäärin ajatukset ovat jäsentymättömiä, itseään toistavia, ympäripyöriviä linkoja, mistä lopulta erottuu se pienen pieni hiekanjyvänen, sininen timantti.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s